Frivillige i foreningen

Frivillig
Frederik Lynge Overgaard
Mail: frederik@senfoelger.dk

Jeg meldte mig ind i Senfølgerforeningen i september 2023. Jeg meldte mig ind af den årsag, at jeg selv har været igennem et kræftforløb som barn og er kommet godt ud på den anden side. Jeg har selv erfaring med senfølger, hvorfor jeg også gerne både varetager fysiske og faglige opgaver i Senfølgerforeningen, da jeg gerne deler ud af mine egne erfaringer med sygdom såvel som senfølger. Til daglig studerer jeg medicin på SDU, hvilket sikrer den faglige forankring i mit arbejde for foreningen.

Frivillige

Frivillig
Heidi Vissing
Mail: heidi@senfoelger.dk

I forlængelse af et kræftforløb i 2022 stod jeg, som så mange andre, tilbage med en række bivirkninger/senfølger. Generelt tror jeg at mange føler sig meget overladt til sig selv efter et endt kræftforløb. Er der ovenikøbet senfølger, måske endda kognitive, kan det være vanskeligt at få en hverdag til fungere. Mine senfølger er af fysisk karakter, men jeg er stødt på en del, som både har fysiske og psykiske senfølger. Jeg opsøgte selv en række muligheder i forhold til at afhjælpe mine senfølger (dog ikke senfølgerforeningen), og vil gerne bidrage til foreningen med mine faglige kompetencer. Dette for at udbrede kendskabet til foreningen, så flere forhåbentlig kan få hjælp til senfølger efter et endt kræftforløb.

Bliv frivillig i Senfølgerforeningen

Har du lyst til at give en hjælpende hånd i Senfølgerforeningen? Med dig som frivillig kan vi hjælpe endnu flere med deres senfølger.

Meld dig som frivillig