National Senfølgedag
Sammen i bevægelse – ét skridt ad gangen. Den 7. juni markerer vi for første gang National Senfølgedag i hele Danmark.
Sammen i bevægelse – ét skridt ad gangen. Den 7. juni markerer vi for første gang National Senfølgedag i hele Danmark.
National Senfølgedag er en landsdækkende, årlig markering af livet med senfølger, hvor alle, der lever med kræftrelaterede senfølger, pårørende og fagpersoner mødes og gør senfølger synlige i gadebilledet.
Formålet er at skabe et synligt fællesskab, hvor alle har mulighed for at være med – uden krav til tempo eller distance.
Flere og flere danskere lever med kræftsenfølger. For mange påvirker det hverdagen, funktionsevnen, livskvalitet og mulighederne for at deltage i fællesskaber.
National Senfølgedag tager afsæt i dette behov og bygger på en fælles, fleksibel ramme, hvor deltagelse kan se forskellig ud.
Vi ønsker, sammen med jer, at skabe synlighed omkring dét at leve med kræftsenfølger – og sætte en tydelig markering i det offentlige rum.
Der er flere muligheder for at deltage i den Nationale Senfølgedag:
National Senfølgedag er en fælles markering på tværs af patientforeninger, fagpersoner og civilsamfund.