Charlotte Hammer
Mobil: 26 46 47 18
Mail: charlotte@senfoelger.dk

Jeg har været i flere behandlinger for brystkræft siden 2015 og lever nu med senfølger. Jeg bruger mest tid på politisk, strategisk arbejde, PR og formidling og sekretariatsopgaver.

Næstformand
Vanessa M. Tran
Mail: vanessa@senfoelger.dk

Jeg blev bekendt med Senfølgerforeningen i sommeren 2023, da jeg hørte Kræftens Bekæmpelses podcast, Kræftfri – men ikke rask. Min far fik konstateret stadie 4 lymfekræft tilbage i 2021 og blev i foråret 2023 erklæret ’rask’; Jeg er så taknemmelig for hvor meget viden, sundhedspersonalet har kunne give under behandlingsforløbet, men samtidigt er jeg nu efterladt med sådan en frustration over, hvor lidt fokus (mangelfuld viden) der er på de mange senfølger, han døjer med i det daglige. Jeg håber, at jeg som frivillig kan bidrage til, at dette led i sygdomsforløbet (senfølgeindsatsen) styrkes, så flere kræftpatienter får rettidig hjælp til bedre livskvalitet efter endt behandling.

Marianne Nord Hansen
Mobil: 29 82 28 74
Mail: marianne@senfoelger.dk

Jeg har mange års erfaringer med at hjælpe andre med senfølger. Jeg arbejder altid ud fra ”patientens stemme” og arbejder politisk for, at kræftpatienter løbende og rettidigt skal udredes og behandles for deres senfølger. Jeg sidder i en række nationale netværk inden for senfølgeområdet bl.a. i styregruppen for landets tre nationale centre inden for senfølger.

Johanne Dam Lyhne
Mail: johanne@senfoelger.dk

Jeg er læge på kræftafdelingen på Vejle Sygehus. Aktuelt har jeg orlov for at forske i psykiske senfølger, primært frygt for tilbagefald af kræft. Jeg er medlem af bestyrelsen for at kunne kvalificere det sundhedsfaglige område, samt at repræsentere de sundhedsfaglige medlemmer.

Henriette Weibel
Mail: henriette@senfoelger.dk

Jeg fik brystkræft i 2017, da jeg var 49 år. Desværre lever jeg i dag med en hel del senfølger, hvilket er en kæmpe udfordring i mit arbejde som laboratorieleder. Siden 2019 har jeg rejst rundt ved landets mange Stafet For Livet og fortalt min historie som kræftpatient og hvordan jeg har og stadig forsøger at tackler livet efter kræft. De sidste 2 år har jeg virkeligt brændt for senfølger efter kræft og har arbejdet en del med at synliggøre den manglende informationen og hjælp til senfølger. Min mission med senfølgerforeningen er at skabe en bedre vej tilbage til arbejdsmarkedet, samt bedre forståelse og behandlingsmuligheder af senfølgerne.

Kasserer
Peter Nielsen
Mail: peter@senfoelger.dk

Jeg er pårørende til en nær veninde som har brystkræft.  Som pårørende har jeg ofte siddet tilbage med en følelse af afmagt - blandt mange andre. Det føles derfor godt at kunne bidrage med hvad jeg kan, til Senfølgerforeningens vigtige arbejde. Som kasserer er jeg ansvarlig for økonomi og regnskab samt medlems-administration og som pårørende ønsker jeg at bidrage til, at skabe rum for at tale om det at være pårørende.

Liff Olivia Bytov
Mail: liff@senfoelger.dk

Jeg fik kræft i 2013, da jeg var 33 år. Skønt det er mange år siden jeg havde kræft, oplever jeg desværre at senfølgerne bliver mere invaliderende år for år. Derudover har min søn på 11 år desværre også haft kræft. Selvom han er rask i kræftmæssig betragtning, er vi stadig langt fra at vide, hvordan han kan leve et langt liv, med de komplekse senfølger han har. Jeg brænder for denne sag – især senfølgeramte børn.

Peter Reichert
Mail: pere@senfoelger.dk

Jeg blev diagnosticeret og behandlet for knoglemarvskræft (Myelomatose) i et intensivt behandlingsforløb i 2020 og har selv en del senfølger. Det er en udfordring at finde den rigtige behandling for senfølgerne, og jeg oplever at denne udfordring fylder en del for rigtig mange mennesker der lever med kræft. Jeg vil arbejde for, at alle der lever med kræft, såvel patienter som pårørende, uanset hvor i landet de bor, får tilbud om og adgang til rådgivning og behandlingsmuligheder for de fysiske, psykologiske og sociale følger de måtte have af kræft og kræftbehandling.

Annie Marie Martin
Mail: annie@senfoelger.dk

Suppleant
Helle Jacobsen
Mail: helle@senfoelger.dk

Kræftens Bekæmpelse tror jeg alle kender til. Men Senfølgerforeningen dukkede først op i min bevidsthed ca. 1 måned inden min 14 måneders behandling for brystkræft, var afsluttet. På det tidspunkt havde jeg i den grad brug for deres viden og kompetencer ifht at hjælpe mig godt videre. For lige lidt anede jeg, at den rigtige hårde kamp, kom i kølevandet af min kræftbehandling. Nemlig kampen hvor jeg er erklæret kræftfri, og skulle finde ud af at lande i mit nye liv, med især kognitive senfølger.

Jeg har selv 17 års erfaring fra sundhedsvæsnet og en mindfulnessmastercoach uddannelse i bagagen, som jeg selv har nydt godt af hele vejen igennem mit forløb. Al den samlede viden, vil jeg meget gerne bidrage med i foreningen, og dermed støtte op om, at sprede foreningens vigtige budskab, så vi sammen kan gå de første skridt der baner en vej, for alle dem der kommer efter mig.
Derfor meldte jeg mig i december 2023 som frivillig og det er fra uge 9 2024, blevet til en 16 uges praktikplads.
Alle har ret til et godt liv med og efter kræft.

Jeg er bosat med min kæreste og vores to drenge lige syd for Århus, og jeg glæder mig til at arbejde for dette område.

Bliv frivillig i Senfølgerforeningen

Har du lyst til at give en hjælpende hånd i Senfølgerforeningen? Med dig som frivillig kan vi hjælpe endnu flere med deres senfølger.

Meld dig som frivillig